tisdag 5 juli 2011

Kaviarmacka, sprite och nektariner!

Nu har jag snart varit hem-hemma i 3.veckor.  Resan började bra med ett underbart midsommarfirande med släkten i Grundtjärn. Så mysigt och heeeelt underbart att träffa alla igen. Tiden går dock inte snabbt, vi saknar Simon/Pappa så himla mycket! och nu har Saga kommit in i en blandning av "trots och BARA mamma-period". Jag känner mig som världens sämsta mamma när jag tänker på alla ensamstående föräldrar och jag tycker det är jobbigt att ha Saga själv i 3.v : /



Det var skönt att älskade underbara Hanna m. fam. kom hit igår och gav mig massa ny energi. Kändes lite lustigt att träffa dem här hemma, man är van att träffa vissa folk på vissa ställen. Men som sagt heeelt ovärdeligt möte! Tack <3

Nu sitter jag barnvakt åt mina systersöner, Liam och Noa. Det är inte så ansträngande när de sitter nöjda framför Scooby Doo och äter Nektariner, Kaviarmackor och Sprite. Man har faktiskt det privilegiet när man är moster att man får tänja på gränserna och skämma bort de små med massor av kärlek och godis. (om man nu kan kalla deras kaviarmackor för godis?, det var vad de ville ha iallafall!)

Imorgon fyller Noa 5 år och det ska firas med ett stort kalas på buspalatset där jag ska ansvara för ansiktsmåleri ( stackars barn!).

So long!

1 kommentar:

  1. Ylva ser fram emot ett komplement till fjärilen på kinden (somman INTE får tvätta bort). Du kan säkert måla massor kompisar när du kommer hem!

    SvaraRadera