torsdag 21 juli 2011

Kloka ord!

Just nu så känner jag mig så harmonisk, jag har kontroll över mina tankar som i sin tur gör det möjligt att tygla mina känslor! (till viss del iaf)
Jag känner också att jag är tryggare i mig själv och inte lika påverkad av andras framgångar/misslyckanden. För visst är det så att man söker sig till intriger och skvaller när man vill känna sig lite bättre och lite mer framgångsrik? Helt ärligt så kan jag säga att jag kan bli lite mer nöjd med mig själv när jag ligger före jämfört med någon annan, det kan handla om vikt, skola, barn, jobb... Men jag hatar't! Det visar ju bara att min självbild och självkänsla är dålig just då... Att glädjas av andras framgång är ett fint kvitto på att du är harmonisk i själen! Dit vill jag komma! Jag gör självklart det också men jag vill att det alltid ska vara så och genomsyra den jag är!

Hur tänker ni?


So long!

2 kommentarer:

  1. Ibland hinner min mun prata, innan hjärnan hunnit med att gå igeonom orden.Dvs att jag kan säga fel ord ibland, ex så sa jag en korkad i Tisdags. När vi i huset, åkte till Borensberg för att hälsa på Lotta. Jag sa till Lisbeth, när jag såg bron och det gula huset. Är vi i Borensberg, och det var ju fel. Skvaller= dom som skvallrar, dom kanske vill skapa intriger. Eller så är dom avundsjuk, på den personen som dom skvallrar om. Dvs att dom ogillar, om han/hon ex är lycklig. En annan sak sådant som sägs bakom ens rygg. När det gäller mig själv, så har jag inte en aning om, ifall det skvallras bakom min rygg. Sådant som sägs bakom ens rygg, är svårt att veta, vad som sägs.

    SvaraRadera
  2. En tjej berättade för mig, att det gick något skitsnack om mig, bland personalen på en arbetsplats som jag jobbade på, men bakom min rygg. Och så började jag på samma arbetsplats, som den tjejen. Och då sa hon till mig, att dom mobbade mig på den arbetsplatsen. Hon sa aldrig vad för mobbning, det rörde sig om. Och jag frågade inte heller, vad för mobbning hon menade. För jag kände mig inte mobbad där. Sådant som sägs bakom ens rygg, det har man ju inte ngn aning om, vad som sägs. När det gäller skvaller för övrigt, så skvallrades det bakom en tjejs rygg. Dvs så började djungel telegrafen att gå, från mun till mun. En tjej berättade för mig, vilken psykisk sjukdom osm den tjejen har. Och sådan skvaller, ger jag inte mkt för.

    SvaraRadera