måndag 19 december 2011

Två funderingar!

Här är två saker som jag har funderat över (eftersom jag har så mkt tid över till att fundera på annat än barn, skola och jobb)

1. Pippi Långstrump

Det finns ett julavsnitt där Pippi önskar sig en trumpet i julklapp. På självaste julafton sitterTommy och Annika tycker synd om Pippi som är alldeles själv hemma och inga julklappar får. Då samlar de ihop alla barnen i byn och de tömmer sina spargrisar, köper en trumpet och går till Pippi och överraskar henne.

Då undrar jag hur det kan vara möjligt att en trumpetaffär är öppen på julafton och hur kan barnen ha så mkt pengar i sina spargrisar att det räcker till en trumpet?


2. Bröst

Vad är det för speciellt med bröst egentligen? Hur har bröst blivit en intim kroppsdel som förknippas med sex? Deras ursprungliga funktion är ju att mata bebisar med?! Brösten är ju liksom en fortsättning av kroppen, hud med små russin i mitten! -"Ja, men de är ju så sköna att känna på!" menar vissa. Jamen kläm på en vattenpåse eller en kudde då!!







Kommentera gärna och förklara för mig det jag inte fattar! :)

So long!

1 kommentar:

  1. Det här med bröst förundras Anna (Julia Roberts) också av i Notting Hill (som du kanske har sett?) och Hugh Grant säger typ "Jag måste kolla igen.... Nä, jag vet inte" och jag känner också så: JAG VET INTE.

    SvaraRadera